cilt sağlığı için beslenme

CİLT SAĞLIĞI İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ

Beslenmenin sağlık açısından ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz. Sağlıksız diyetler metabolizmanıza zarar vererek, kilo almanıza, kalp, karaciğer gibi iç organlarımıza zarar verir.

Peki cildimiz? Cildimizin beslenmemizle ilişkisi nedir?

Beslenme bilimiyle ilgili son gelişmeler yediklerimizin cilt sağlığını ve yaşlanmasını ne kadar etkilediğini gösterdi.

Cildiniz vücudunuzun aynasıdır. Vücut sağlınıza dikkat etmeden iyi bir cilde sahip olmak beklenemez. Sağlıklı beslenme, birkaç günlük diyetlerle değil yaşam alışkanlığınız olmalıdır. Bunu kazandığınız zaman hem genel olarak daha sağlıklı, enerjik olur hem de cildinizde yansımalarını hissedersiniz. 

Cildinize iyi bakmak için kozmetik ürünlere ciddi bütçeler ayırıyor olabilirsiniz, ancak yeterli düzeyde içerden beslenme desteği sağlamıyorsanız başarılı olmasını beklemeyin.

İyi beslenen cilt nemli, elastik, ışıltılı ve canlı görünür.

Beslenme de temel doğrular vardır.

Günlük kalori alımınız yeterli düzeyde olmalıdır. Sık kilo alıp- vermek ciltte elastikiyet kaybına ve sarkmalara neden olur. İdeal kiloyu korumaya gayret edin.

Yanlış yapılan diyetler, yetersiz beslenme ciltte solukluk, matlık, pullanma, kuruluk ve erken yaşlanma şeklinde görülür.

İşlenmiş, paketlenmiş, renklendirici, koruyucu ve katkı maddeleri içeren gıdalardan uzak durun.

Yeterli düzeyde kaliteli protein alın.

Mevsimine uygun sebze meyve tüketin. Ulaşabilirseniz organik gıdaları tercih edin.

Un ve şekeri mümkün olduğunca azaltın.

Cildimize sağlık, ışıltı katan gıdalar nelerdir?

Cilt için faydalı besinler

YETERLİ SU İÇME

Metabolizmanın çalışması, toksinlerin atılması, dolaşımın sağlıklı devam edebilmesi için yeterli düzeyde su içmelisiniz. Ayrıca su, cilt hücrelerinin sağlığı ve cilt nemi açısından da çok önemlidir.

YOĞURT 
Cilt için çok faydalı bir gıdadır. Her gün bir miktar yoğurt tüketmek ciltte protein ve B vitamini takviyesi yaparak daha sıkı pürüzsüz bir cilt görünümü sağlar.

BROKOLİ

A, C vitamini, çinko başta olmak üzere güçlü bir vitamin ve mineral kaynağıdır. Cilt kanserinden korur. Kollajen üretimi destekler, ayrıca içeriğindeki K vitamini sayesinde göz altı morlukları için faydalıdır.

DOMATES

Sağlık konusunda inanılmaz güzel içeriklere sahiptir. C vitamini ve likopen içerir.  Güçlü antioksidan etkileri vardır. Güneşin zararlı etkilerine karşı cildi korur. Kırışıklıkları azaltır. 

KIRMIZI VE SARI BİBER

A ve C vitamini açısından zengindir. Antioksidandır. Cilt kollajenini arttırma konusunda çok faydalıdır. 

YEŞİL ÇAY

Serbest radikallerden koruyan güçlü antioksidan ve anti-inflamatuvarlar içerir. Toksinleri temizler.  Güneşin zararlı etkilerine karşı cildi korur. İçeriğindeki polifenoller ciltteki kollajeni korur. Ciltteki yaşlanma etkilerini ve hasarı azaltır. Cildin nemini ve elastikiyetini arttırır. 

ZEYTİNYAĞI

Bilinen en sağlıklı yağdır. Gençlik iksiridir. Yaşlanmayla ilgili pek çok soruna karşı koruyucudur. Deride güçlü antioksidan ve anti-inflamatuvar etkileri vardır. Güneş hasarına karşı koruyucudur. Cildin elastikiyetini arttırır ve sıkılaştırır. Genç görünmesini sağlar. 

YAĞLI BALIKLAR

Somon, uskumru gibi balıklar sağlıklı cilt için çok faydalı olan omega-3 yağ asidi kaynağıdır. Ayrıca E vitamini, çinko ve protein içerir. Haftada 2-3 kez tüketmek çok faydalıdır.

Özellikle somon balığı cilt için çok popülerdir. Cildin nemini ve elastikiyetini arttırır. Güneş hasarından korur, kırışıklıkları azaltır. 

AVOKADO

Sağlıklı yağlar, biotin, A, D, C ve E vitamini içerir.  C ve E vitaminin birlikteliği antioksidan etkiyi güçlendirir. Bu nedenle güçlü antioksidan etkileri vardırCildin doğal bariyerini güçlendirir. Esneklik ve nem verir. Güneşin zararlı etkilerine karşı koruyuculuğu vardır. C vitamini cildin genç ve sağlıklı olmasını sağlayan kollajenin güçlenmesi için gereklidir. 

CEVİZ

Cilt sağlığı için gerekli olan yağ asitlerini içerir. Ayrıca E, C vitamini çinko, selenyum ve protein kaynağıdır. Her gün birkaç adet ceviz tüketmek çok faydalıdır.

YUMURTA

Kaliteli protein açısından zengin bir besindir. Kollajen üretimini destekler.

NAR 

Çok sağlıklı bir meyvedir. Serbest radikallerle savaşan ve cildin kan akımını düzenleyen polifenoller içerir.  Hasarlanmış cildi onarır ve kollajen üretimini arttırır. Cilde sağlıklı bir ışıltı verir.

PORTAKAL

C vitamininden zengindir. C vitamini tüketimi kırışıkları azaltırken, kollajeni güçlendirir. Yetersiz C vitamini alımı, ciltte kuruma, elastikiyet kaybına neden olur. Cildin iyileşme sürecini yavaşlatır.

FASÜLYE 

Protein, çinko ve biotinden zengin cilt için çok faydalı bir besindir. Ciltteki iyileşme mekanizmalarını destekler. Akne sorununu azaltır. Biotin saç, cilt ve tırnak sağlığı için çık faydalı bir vitamindir.

BALKABAĞI

A, C ve B vitaminlerinden zengindir. Kollajeni güçlendirerek, cilt kalitesini arttırır. Cilt lekelerini ve akne sorununu azaltır.

KEMİK SUYU

Son yıllarda oldukça popüler olan kemik suyu, kemik, kas ve cilt sağlığı için çok değerli olan kollajen içerir. Kollajen tüketimi, ciltte elastikiyeti arttırırken, nem ve sıkılık verir. Kırışıklıkları azaltır. 

KETEN TOHUMU

Omega 3 yağ asitleri içerir. Cildin su tutma kapasitesini ve kalitesini arttırır.  Daha pürüzsüz bir cilt görünümü sağlar.

BAHARATLAR

Yalnızca yiyeceklere lezzet katmakla kalmaz. Sağlığımıza da destek olur. Tarçın, bir güzellik iksiridir. Kollajeni güçlendirerek cildin elastikiyetini ve sıkılığını arttırır. Ayrıca şekerli gıdaların kollajene verdiği zararı azaltır. Zencefil, güneş ışınlarının oluşturduğu lekelere karşı koruyucudur. Anti-inflamatuvardır. Zerdeçal antioksidan, anti-inflamatuvar etkileriyle cilt için çok faydalıdır.

Leave a Comment