Sağlıklı cildin 7 sırrı

IŞILTILI CİLT İÇİN 7 SIR

En güzel kıyafet sağlıklı bir cilttir.Bütün hayatımız boyunca sahip olduğumuz yüzlerce kıyafetimiz, ama sadece tek bir cildimiz var.

İyi bir cilt özen ve istikrar gerektirir.

Aslında cilt için yapacağınız hemen her şey genel sağlığımıza da iyi gelir. Çünkü cilt, vücut sağlığının aynasıdır.

Ancak sağlıklı bir vücutta, ışıldayan cilt bekleyebiliriz.

GÜNEŞ KORUMA

Cilt yaşlanmasının en büyük sebeplerinden biri UV ışınlarına maruz kalmaktır. Bunu daha net görebilmek için cildin kapalı alanları ile sürekli güneşe maruz kalan alanları arasındaki farkı inceleyebilirsiniz, kapalı bölgelerde cilt kalitesinin daha iyi olduğunu göreceksiniz. 

Yaz, kış güneş koruma alışkanlığı çocuk yaşlardan başlamalı ve hayat boyu devam etmelidir.


 Güneş ışınları etkisiyle
.Ciltte ince çizgi ve kırışıklılar
.Lekeler
.İyi ve kötü huylu deri oluşumları
.Cilt sarkmaları ve elastikiyet kaybı görülür.

SAĞLIKLI BESLENME 

Beslenmenin önemi hepimiz için bilinen bir gerçek. Taze meyve, sebzeden zengin ve yeterli protein alarak beslenmek. Un ve seker gibi yüksek glisemik indeksli gıdalardan uzak durmak.  A vitamininden zengin, antioksidan içeren gıdalar, yeterli düzeyde C ve E vitamini tüketmek çok faydalıdır.

İdeal kiloyu korumak, çok hızlı kilo alıp vermemek.  
Fazla alkol tüketmemek ve bol su içmek herkes için faydalı alışkanlıklar olacaktır.

DÜZENLİ UYKUNUN FAYDALARI


Günlük 8 saatlik uyku süresi hem hormonlar, hem de cilt hücrelerinin kendini onarması için faydalıdır. Bu sürede kullanacağımız iyi bir gece kremi bu konuda cilde destek sağlar. Uyku süresi kadar, uyku saatlerinin de düzenli olması aynı saatlerde uyuyup, uyanmak önemlidir.

 Ayrıca sürekli aynı yana veya yüz üstü yatarak uyumak deride kırışıklıklara neden olur.  Sırt üstü yatarak uyumak, ipek yastık kılıfı kullanmak cilt için daha faydalı olacaktır.

İyi bir uyku kalitesi için 

Uyku saatleri düzenli olmalı

Uyumadan 6 saat önce kafein tüketimi bırakılmalı

Uyumadan önce alkol alınmamalı.

Uykuya yakın zamanda egzersiz yapılmamalı 

1-2 saat önce bilgisayar ve cep telefonu kapatılmalı

Uyumaya 3 saat kala yemek yenmemeli.

STRES KONTROLÜ

Stres durumunda kortizol hormonu başta olmak üzere pek çok hormon düzeyinde değişim olur. Buna bağlı olarak ciltte beslenme bozulur, yaşlanma süreci hızlanır. Ayrıca cilt daha hassas hale gelir veya akne sorunu yaşanabilir.

Stresli bir yaşam şekli varsa, stresi yönetebilecek yöntemler geliştirilmelidir. Yaşam şekli ne olursa olsun, kendine zaman ayırmak. Nefes egzersizi, yoga, meditasyon, doğa yürüyüşleri, hobi edinme… gibi iyi gelen, sevdiğimiz şeylerle zaman ayırarak stres azaltılabilir. 

Bol, bol gülümsemek de mutluluk hormonlarımızı arttırır.

DÜZENLİ EGZERSİZİN FAYDALARI

Egzersizin cilt ve vücut sağlığı için faydaları tartışılmaz.

Düzenli egzersiz kan dolaşımını düzenleyerek cildin oksijenlenmesini ve beslenmesini arttırır. Ayrıca toksinlerin atılmasını da hızlandırır.

Stres hormonları üzerinde de olumlu etkileri vardır. Bu nedenle stresle tetiklenen cilt sorunlarında da faydalıdır.

Yapılan egzersizin türü önemlidir.

Örneğin dış ortamda yapılan egzersizlerde güneş korumaya çok önem verilmelidir. Güneşin yoğun olduğu saatlerden kaçınılmalı, açık havada mutlaka suya dayanıklı güneş koruyucu kullanılmalıdır.

A.Rozasea (Gül hastalığı) olan hastaların yoğun egzersizlerden ve sıcak ortamlardan sonra sorunları artış gösterebilir bu nedenle, daha serin ortamlarda, düşük tempolu sporları tercih etmeleri cilt sorunları için daha uygundur.

Ayrıca herkes için, spordan önce makyaj varsa, temizlenmiş olmalıdır. Egzersiz yaparken çok sıkı sentetik kıyafetlerden ziyade pamuklu kıyafetler tercih edilmeli, egzersiz sonrası duş alınarak, nemlendirici kullanılmalıdır.


Haftada 3-4 gün 60 dakikalık düzenli egzersiz programı, ışıltılı ve genç bir cilt için çok faydalıdır.

DOĞRU CİLT BAKIMI

Cilt bakımı cildi tanımakla başlar. Cildin özellikleri, ihtiyaçlarını belirler.

Yanlış ürün kullanımı ve yanlış bakım uygulamaları ciltte sorunlara yol açar. Yağlı ciltle, hassas cildin bakımı tamamen farklıdır. Ayrıca yaş, mevsimsel değişimler, çevresel faktörler, hormonlar, stres cildin özelliklerini ve ihtiyaçlarını değiştirebilir. Bu nedenle 18 yaşında yağlı bir cildinizin olması, hayat boyu yağlı bir cilde sahip olacağınız anlamı taşımaz. Bu nedenle bu değişimler konusunda dikkatli olmak ve bunlara ayak uydurmak gerekir.

SİGARANIN ZARARLARI

Sigara çok sayıda toksin içerir, bunlar kan dolaşımı yoluyla cilde ulaşarak zarar verir, ayrıca damarlarda kasılmaya neden olarak beslenmeyi bozar. Ciltte sarkma, kuruluk ve çizgi oluşumlarına neden olur. Böylece cilt zamanından erken yaşlanır.

Sigaranın etkisiyle,

Cilde gelen kan akımı azalır. deri besinleri ve oksijeni yeterince alamaz.

Cildin doğal yenilenme süreci yavaşlar.

Ciltte mat görünüm ve renk değişimlerine neden olur.

Kollajen ve elastine zarar vererek erken çizgi oluşumu ve sarkmalara neden olur.

Sigara içerken ağız ve göz çevresi kaslarının fazla kullanılması bu bölgede kırışıklıklara neden olur.

Tırnaklarda sarı-kahverengi renk değişimi olur.

Yara iyileşmesinde gecikme olur. (Bu nedenle bir deri operasyonu yapılacaksa sigaraya bir süre ara verilmelidir.)

Bazı cilt kanseri türlerinde artış meydana gelir.

Saç dökülmesine neden olur.

Akne de artışa neden olur.

Psöriasis (sedef) hastalığında artışa neden olur.

Diş etlerinde değişim oluşur.


 
 



Leave a Comment