En değerli kıyafetimiz cildimiz.
Bütün hayatımız boyunca sahip olduğumuz yüzlerce kıyafetimiz, sadece tek bir cildimiz var. Bu bile değerini anlamak için yeterli bence. İyi bir cilt özen ve istikrar gerektirir. Cildiniz doğru bakımında, yanlış bakımında sonuçlarını da gösterir. Aslında, cilt için yapacağınız hemen her şey genel sağlığımıza da iyi gelir. Çünkü cilt, vücut sağlığının aynasıdır. Ancak sağlıklı bir vücutta ışıldayan cilt bekleyebiliriz.

Peki şimdi sağlıklı bir cilt için öneriler nedir? Bunlara göz atalım.

GÜNEŞ KORUMA


 UV ışınlarına maruz kalmak cilt yaşlanmasının en büyük sebebidir. Bunu daha net görebilmek için cildin kapalı alanları ile sürekli güneşe maruz kalan açık alanları arasındaki farkı inceleyebilirsiniz, kapalı bölgelerde cilt kalitesinin daha iyi olduğunu göreceksiniz. UVA ve UVB’ye etkili güneş koruma alışkanlığı çocuk yaşlardan başlamalı ve hayat boyu devam edilmelidir. Yaz, kış güneş korumaya özen gösterilmeli, yaz aylarında koruyucu önlemler daha da arttırılmalıdır.
 Güneş ışınları etkisiyle

..Cilt kurur.
.İnce çizgi ve kırışıklıklar
.Cilt lekeleri
.İyi ve kötü huylu deri oluşumları
.Ciltte sarkma ve elastikiyet kaybı 

SAĞLIKLI BESLENME VE YETERLİ SU İÇME

Beslenmenin önemi hepimiz için bilinen bir gerçek. Taze meyve, sebzeden zengin ve yeterli protein alarak beslenmek. Un ve seker gibi yüksek glisemik indeksli gıdalardan uzak durmak.  A vitamininden zengin, antioksidan içeren gıdalar, C ve E vitamini tüketmek. İdeal kiloyu korumak, çok hızlı kilo alıp vermemek.  
Fazla alkol tüketmemek ve bol su içmek 

SİGARASIZ YAŞAM


Sigara içindeki çok sayıda toksin, kan dolaşımı yoluyla cilde ulaşarak hücrelere zarar verir. Ayrıca damarlarda kasılmaya neden olarak cildin beslenmesini bozar. Sonuç olarak cilt mat, cansız görünür. Ek olarak erken yaşlarda başlayan sarkma, kuruluk ve çizgi oluşumlarına neden olur. Böylece cilt zamanından erken yaşlanır. Sigarayı bırakmak cildiniz için en faydalı yaklaşım olacaktır. Ancak bırakamadığız durumlarda antioksidan içerikli beslenmeye, antioksidan içeren ürün kullanımına özen gösterin. Cildi bol, bol nemlendirin ve su tüketin.

DÜZENLİ UYKU


Günlük 8 saatlik uyku süresi hem hormonlar için, hemde cilt hücrelerinin kendini onarması için faydalıdır. Bu sürede kullanacağımız iyi bir gece kremi bu konuda cilde destek sağlar. Uyku süresi kadar, uyku saatlerininde düzenli olması aynı saatlerde uyuyup, uyanmak önemlidir. Ayrıca sürekli aynı yana veya yüz üstü yatarak uyumak deride kırışılıklara neden olur.  Sırt üstü yatarak uyumak, ipek yastık kılıfı kullanmak cilt için daha faydalı olacaktır.

STRES KONTROLÜ 

Stresli bir yaşamınız varsa, stresi yönetebilecek yöntemler geliştirin. Stres durumunda kortizol hormonu başta olmak üzere pek çok hormon düzeyinde değişim olur. Buna bağlı olarak ciltte beslenme bozulur,  yaşlanma süreci hızlanır.Yaşam şekliniz ne olursa olsun, kendinize zaman ayırın. Nefes egzersizi, yoga, meditasyon, doğa yürüyüşleri, hobi edinme… gibi size iyi gelen şeylerle stresinizi azaltın.
Bol, bol gülümseyin ve mutluluk hormonlarınızı arttırın.

DÜZENLİ EGZERSİZ


Haftada 4 gün 60 dakikalık düzenli egzersiz programı stresi azaltacağı gibi, kan dolaşımı düzenleyerek dokuların daha iyi beslenmesini ve genç kalmasını sağlar. Egzersiz sonrası cildinizin parladığını farkedeceksiniz.


DOĞRU CİLT BAKIMI

Cilt bakımı cildi tanımakla başlar. Cildinizin özellikleri, ihtiyaçlarını belirler. Yanlış ürün kullanımı ve yanlış bakım uygulamaları ciltte sorunlara yol açar. Yağlı bir ciltle, hassas bir cildin bakımı tamamen farklıdır. Ayrıca yaş, mevsimsel değişimler, çevresel faktörler,  hormonlar, stres cildinizin özelliklerini ve ihtiyaçlarını değiştirebilir. Bu nedenle 18 yaşında yağlı bir cildinizin olması, hayat boyu yağlı bir cilde sahip olacağınız anlamı taşımaz. Bu değişimler konusunda da dikkatli olmak ve bunlara ayak uydurmak gerekir.

Written by admin

Leave a Comment