kilo kontrolü

KİLO KONTROLÜ

Her yıl yaza doğru başlayan yoğun diyet ve spor programları ve kışın yeniden alınan kilolar. Evet bu değişimler birkaç kilo içinde oluyorsa sorun değil ama büyük rakamlardaki kilo değişimleri hem cildimiz hem de genel sağlığımız için yorucu. 

İdeal kiloyu korumak, cilt sağlığı ve beden sağlığı için çok önemlidir. Kısa süreli diyetler hızlı sonuç verse bile, uzun dönem gelinen noktayı koruyamayıp, tekrar kilo almaya neden olur. Ayrıca yaş almayla beraber bazal metabolik hızımız da yavaşladığı için yıllar içinde diyet ve kilo kontrolü zorlaşacaktır.

Bu nedenle tüm bu sorunları yaşamamak için sağlıklı beslenme alışkanlığı ve düzenli spor bir yaşam tarzı olmalıdır.

Kilo kontrolünü nasıl sağlanır?

7-8 saatlik düzenli uyku

Düzenli egzersiz programı haftada 3-4 kez kardio, ağırlık, fitness, yüzme gibi planlı ve düzenli bir program

Bol su tüketmek

Alkolü ve şekerli gıdaları azaltmak 

Bol miktarda meyve, sebze, tam tahıl ve yağsız protein tüketmek. 

İşlenmiş, paketlenmiş, kızartma ve fast food gıdalardan uzak durmak. Bol lifli gıda tüketmek.

Gece geç saatlerde yemek yememek.

Bunlara ek olarak,

Yemeklerinizi planlayın. Kalori hesaplayın.  Bu şekilde yedikleriniz konusunda. Aldığınız ve harcadığınız kalorileri takip edin. Not edin.

Sağlıklı yemek tarifleri bulun yeni tarifler deneyin.

Yediklerinizi iyi çiğneyin. Ve yemekleri yavaş yiyin. TV seyrederken, iş yaparken yemek yemeyin. Yemek yediğiniz zamanı yemeğe ayırın. Başka şeye odaklanmayın.

Porsiyonlarınızı küçültün. Ara ara çok sevdiğiniz kalorili bir şey canınız çekerse az miktarda yiyin. Sorun etmeyin, moral bozmayın ertesi gün programınıza tekrar kaldığınız yerden devam edin. 

Kilo almanıza neden olan, alışkanlıklarınızı tespit edin ve azaltmaya çalışın. 

Haftada 2-3 kez tartılın, kilonuzdaki değişimleri takip edin. 

Bir arkadaşınızla kilo ve spor konusunda birbirinizi motive edin ve takip edin. Kilo aldığınızda veya spora ara verdiğinizde birbirinizi uyarın. Hatta birlikte spor yapın.

Leave a Comment