BESİN TAKVİYELERİ

BESİN TAKVİYELERİ

Genç ve sağlıklı görünme isteğinin artmasıyla, güzellik firmaları daha çok besin desteği üretir hale geldi.  Nutri-kozmetikler denilen bu ürünler cilt, saç ve tırnak sağlığını içten dışa destekler. 

Aslında besin takviyeleri uzun zamandır tartışılan konulardan biri. Dengeli beslenme planına sahipseniz, bunlara gerek olmadığını savunan görüşler var. Ancak yoğun tempoda geçen bir günde ideal beslenme planına ne kadar uyabiliyorsunuz? Ayrıca siz yeterli beslenseniz de bu gıdalar sindirim sisteminden ne oranda emiliyor ve vücut tarafından alınabiliyor? Bu nedenle akıllıca planlanırsa besin takviyeleri diyetteki boşlukları doldurmak için faydalı olabilecek ürünler. Ancak bu ürünleri kullanırken ürün kalitesi, etkisi, kullanım dozu ve süresi konusunda dikkatli olunmalı. Ayrıca bazı sağlık problemleri bu ürünlerin kullanımı kısıtlar. Bu nedenle doktorunuza danışarak plan yapmak daha doğrudur. Sonuçta yanlış kullanımlar yarardan çok zarara neden olur.

Örneğin, yağda çözünen A, D, E ve K vitaminleri karaciğerde depolanır ve fazla dozları hasara neden olur. 

Cildin yaşlanma sürecinde, doğal savunma mekanizmaları azalır, kendini onarma gücü yavaşlar. Işıltılı bir cilt için yalnızca iyi bir cilt bakımı değil iyi bir beslenme alışkanlığı da gerekir. Vitamin eksiklikleri, beslenme yetersizlikleri ciltte kendini belli eder. İçerden iyi beslemediğiniz cildi dışardan yaptığınız uygulamalar ve bakımlarla sağlıklı tutamazsınız. 

Cilt için faydalı destekler nelerdir?

A vitamini 

antioksidan etkileri olan bir vitamindir. Güneşin kollajene verdiği hasarı önler, kollajeni korur ve güçlendirir. Cildin yağ dengesini düzenler eksikliğinde ciltte kuruluk ve pullanma olabilir. Antiaging amacıyla cilt bakım ürünlerinin bazılarında da kullanılır.

C vitamini

 cilt sağlığı için çok temeldir. Antioksidan etkileriyle, çevresel zararlı etkenlere karşı cildi korur. Yara iyileşmesini destekler. Kollajen sağlığı ve üretimi için gereklidir. Eksikliğinde yara iyileşmesi uzar ve ciltte morarmalar görülür. Dıştan kullanımda güneş hasarını, ciltte oluşan lekeleri azaltır. 

Ca eksikliği

ciltte kuruluk, pullanma ve erken yaşlanma yapar.

E vitamini 

antioksidan ve antinflamatuvar etkileri güçlü bir maddedir. Güneşin ciltte oluşturduğu hasarı engeller vitamin C ile birlikte daha etkili çalışır.

Demir 

eksikliğinde saç dökülmesi, tırnakta kırılma, solukluk, ağızda yara görülebilir. Böyle bir sorunda mutlaka takviye edilmelidir.

Magnezyum 

hormon dengesini sağlar, stres hormonu kortizolü azaltır. İnflamasyonu, cilt sorunlarını ve akneyi azaltır. Cildin kalitesini arttırır. 

Çinko 

bağışıklık sistemi için çok önemlidir. Hasarlı cilt dokusunu onarır.  Akneyi ve ciltteki iltihaplanmayı azaltır. Yara iyileşmesini hızlandırır.

Selenyum 

antioksidanların etkisini artıran önemli bir mineraldir. 

Koenzim Q10 

antioksidan etkisiyle çevresel zararlılardan cildi korur.

B5 vitamini 

B vitamini ailesindendir. Çok faydalıdır.  Cilt bakım ürünlerinin içeriğinde de bulunur, cilt bariyerini güçlendirir ve ciltten su kaybını önler, yoğun nem sağlar. 

Biyotin 

saç, tırnak ve cilt için çok değerlidir. Cildi onarır ve parlaklık verir. Saç ve tırnağı güçlendirir.

B3 vitamini 

Cildi nemlendirir, kızarıklığı azaltır. Cilde taze ve canlı bir görünüm verir. Pek çok cilt bakım ürününde de niasinamid olarak bulunur. 

K vitamini 

kan damarlarını güçlendirir. Yara onarımını destekler.

D vitamini 

Bağışıklık sistemini güçlendirir. Eksikliği akneyle de ilişkilidir. 

Esansiyel yağ asitleri 

omega 3 ve 6 cilt bariyerini, nem dengesini korur. Eksikliğinde kuruluk ve pullanma görülür.

Kollajen 

içeren besin takviyeleri son yılların en popüler konusu, protein yapıda olan bu madde normalde sindirim yoluyla parçalanır ve bu yüzden de ciltte etkisinin düşük olacağı beklenir. Ancak yapılan araştırmaların bazıları olumlu görüş bildirmekle beraber. Yine de bu konuda daha ileri çalışmalara ihtiyaç var gibi görünüyor.

Destek ürünlerine başladıktan sonra, olumlu sonuçların alınması zaman gerektirir. Besin takviyelerini kullanmaktansa doğal yollarla yeterli gıdaları almak tabi ki daha doğru. Ancak bu konuda sorun yaşıyorsanız ve doktorunuz uygun görüyorsa sizin için faydalı olacaktır.

Leave a Comment